Etablerade sedan 1980 i Täby

BEHANDLINGAR AV VANLIGA SKADOR

BEHANDLINGAR AV VANLIGA SKADOR

Schlatter

Schlatter är vanligast hos äldre barn och ungdomar. Problemet uppstår av en överbelastning i skenbenets tillväxtzon. I samband med träning uppstår ryck i lårmuskulaturens nedre senfäste mellan knäskålen och skenbenet (Tuberositas tibia).

Roslagskliniken har utvecklat en behandlingsform som vi under många år använt för att stimulera skadan/överbelastningen med likström. Vi behandlar varje dag under en viss tid med ungefär 10-20 behandlingstillfällen. Erfarenhetsmässigt så har vi sett att cirka 90 % har kunnat återgå till fortsatt träning efter detta.

Ledbandsskador

Ledbandsskador i knän, vrister, handleder samt axelleder kan ställa till en hel del följdproblem med smärta och orörlighet.

Detta beror till stor del på att när vår kropp självläker dessa symtom så bildas ärrvävnad. I många fall läker dessa skador riktigt bra, men ärrvävnaden gör att det kan uppstå stelhet och även smärta vid belastning.

Roslagskliniken har arbetat fram en metod som gör att ärrbildningen blir minimal och framför allt mer elastisk och i och med det så blir den även smärtfri.

Vi har i många år behandlat toppidrottsmän / kvinnor för olika typer av ledbandsskador på ett skonsamt och effektivt sätt.

Muskelbristning

Muskelbristningar uppstår alltid när man minst vill ha det! För dålig uppvärmning är nog den största orsaken sedan kommer extrem överbelastning och feltränade muskler.

Muskelbristningar behandlar vi på Roslagskliniken med en speciell elström som kan ta ner blödningen extremt snabbt. I och med det så kommer läkningen i gång mycket snabbare, samt blir ärrbildningen i skadeområdet minimal.

Vi har i många år behandlat toppidrottsmän / kvinnor för olika typer av muskelbristningar på ett skonsamt och effektivt sätt.

Whiplashskador

Whiplashskadan kan bli långvarig, ibland livslång med smärtor i nackregionen.

Men med rätt typ av behandling så kan de flesta ändå få ett behagligt liv trots sin skada. De lättast skadade kan bli helt symtomfria.

​Roslagskliniken har utvecklat en behandlingsserie som i vissa fall kan få den skadade att helt kunna återgå till sitt arbete. För att uppnå bästa resultat bör den skadade komma in under behandling så snart som möjligt efter skadetillfället, vilket minskar antalet behandlingar.

Patienter som haft sin whiplasskada under lång tid, ibland flera år, kan vi också hjälpa, men då tar det längre tid att få ett bra resultat.

Etablerade sedan 1980 i Täby

Etablerade sedan 1980 i Täby!